pátek 16. března 2018

# 1920s # 1930s

Výstava: Móda v dobovém tisku

Ještě nejdu s křížkem po funuse, a tak výstavu Módy z dobového tisku ještě máte šanci stihnout. Pokud tedy bydlíte na jižní Moravě nebo se tady v následujícím týdnu chystáte.


Místo, kde se nachází je: Klášter Rajhrad, ve kterém sídlí muzeum Památníku písemnictví na Moravě.

Cena vstupného je 70 Kč pro dospělé a 35 Kč pro děti, studenty, seniory.

Za tuto cenu výstava a návštěva kláštera rozhodně stojí. :) Nejen výstava, ale i samotné okolí kláštera je kouzelné. Na chodbách v muzeu pak můžete zhlédnout fotografie "před" a "po" rekonstrukci (, která stále probíhá). A že se Vám chvílemi může zatajit dech ....

Jak zhodnotit výstavu?

Záleží s jakým cílem na ni jdete. Můj cíl bylo porovnat, které tisky doma mám, co už sama vím, a které magazíny bych ráda někde ulovila - popřípadě, které ročníky.

Doufala jsem, že tam bude vystavena i móda a opět si utříbím myšlenky - třeba právě v tom, proč neumím na svou velikost nic kloudného najít. (Odpověď jsem se na výstavě a také poté během dlouhého bádání dozvěděla. O výsledcích výzkumu se s Vámi podělím v nadcházejícím článku.)

A nakonec jsem opravdu opravdu moc doufala, že výstava bude nějakým způsobem interaktivní a hravá. (Nejen proto, že mám defekt ze studia Muzejní pedagogiky, ale i proto, že si prostě ráda hraju. Škola hrou.) 

Všechny body mého očekávání výstava naplnila, a proto ji můžu všem doporučit!

(kromě těchto šatů, můžete na výstavě vidět i ty ze známého salónu Podolské)


(toto porovnání jsem velmi ocenila)

(jedna z her - pro mě zároveň sentiment, oblékačky jsem vždycky milovala)

(opět jedna z interaktivních ukázek)
Při návštěvě jsme nejvíce času trávily s kamarádkou ve fotokoutku stylizovaného do úvodní obálky časopisu Hvězda.



A poté v čítárně, kam nás museli přijít upozornit, že už se zavírá. :D

Pro ty z Vás, kteří by výstavu chtěli vidět a z nějakých důvodů to nestihnete, mám dobrou zprávu. Výstava v Rajhradě je pouze zapůjčená z mnohem větší soukromé sbírky, kterou můžete kdykoli navštívit v muzeu Lednice,

Majitelkou je Marie Létalová, kterou můžete znát z projektu Prvorepubliková Móda či jako modistku (výrobce klobouků) - v Módiství Marlet.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

For English, press: