čtvrtek 12. července 2018

# Nákupy a tipy

Vintage secondhandy - Paříž

Před pár dny jsem se vrátila z Paříže, a i když jsem chtěla původně s recenzemi na tamní vintageshopy počkat, prostě jsem to nevydržela a MUSÍM se s Vámi podělit.

Paříž má spoustu přívlastků. Romantická, módní apod. Hlavně je pro nás Čechy, ale dost drahá. A to se bohužel projevuje i na cenách ve vintage shopech a sekáčích. Takže nečekejte, že byste někde ulovili kousek pod (v přepočtu) 150 Kč, ty dobré jsou pak samozřejmě ještě za vyšší cenu.

Omlouvám se za případnou nekvalitu fotek - přece jen fotit v každém obchodě se nevyplácí, někteří prodejci to nechápou jako možnost dobré reklamy (a jiní naopak ano, takže semtam najdete v podobných shopech i odkaz na jejich instagram a jejich hashtag).

(moje mapka na GoogleMaps se zvýrazněnými sekáči <3, bohužel jsem nestihla všechny)
 
Levné vintage shopy a secondhandy:
 
*Vintage Désir
- adresa: 32 Rue de Rosiers, Paris
- Vintage Désir se nachází v mé oblíbené čtvrti Le Marais podobně jako další secondhandy, které zde budou jmenované. Tento se ovšem nachází více v židovské části, která je typická svými stavbami, ale i řadou turistů na nejlepší pařížský Falafel.
- Butik je to malinký o dvou řadách oděvů. Díkybohu! je někde mezi sekáčem a vintage shopem. Kousky jsou sice nějakým způsobem vybrané, aby ladily k prodejně, ale ne tak moc, aby si prodejce nadsazoval ceny do nebes.
- ceny: 5-15 eur <3 (5eur za čepice, klobouky, bekovky, sukně, halenky a některé šaty a kabelky, 10e za lepší -kožené- kabelky, delší šaty nebo bavlněné šaty, některé boty, 15e za vintage boty)
- hodnocení: pro mě je tenhle obchod prostě TOP, lze tam najít supr kousky a za supr ceny, sice se Vám tam aktivně nikdo nevěnuje, ale pro mě tím líp. Pokud něco chci, můžu se zeptat a dostanu odpověď.
- Je to jediný z vintageshopů, kde jsem si něco koupila + koupila i dárek pro kamarádku na narozeniny.


Středně drahé:
*Hippy Market
- adresa: 41 Rue du Temple, Paris
- Hned naproti Centre Pompidou se ve čtvrti Le Marais nachází tenhle supr obchůdek, nacpaný věcmi k prasknutí. Na své si přijdou ale spíše milovníci od 50s-60s.
-ceny: od 15eur po 75eur (možná i vyšší, ale takovou cenovku jsem nenašla. 15e - halenky a košile, 30e zpravidla sukně, ale jsou tam i dražší, od 35e šaty, od 60e pánská vlněná saka a boty
-hodnocení: V tomto obchůdku jsem uvažovala nad koupí košilí se vzorem malých květin, nejdřív jsem litovala, že jsem si žádnou nekoupila, ale včera jsem stejnou našla u nás v secondhandu za 45Kč, tak mě to přešlo. Kdybych byla muž, určitě bych tam investovala do vlněných sak s army a námořnickým vzorem. Převážná část šatů byla současných, pouze střihově laděných do "vintage stylu", takže jsem uvážila, že za stejnou cenu (ne-li nižší) je lze koupit i v klasickém obchodě.




*Tilt Vintage
- adresa: 8 Rue de Rivoli, Paris
- Obchůdek je stále na straně Le Marais, ale pešky je to kousek dál.
-ceny: od 15 eur - maximum jsem tentokrát nehledala. 15e zpravidla topy a některé halenky, od 20e sukně.
-hodnocení: Je podobně zaměřený jako výše uvedený Hippy Market, ale menší. Stejně jako v Hippy se i zde nachází pánská sekce, ta mě ale osobně nijak více neoslovila. Na své si přijdou spíše lidi, kteří mají rádi jedinečné věci. Obsah obchůdku nejde kategorizovat přímo do "vintage". Věci tam jsou hezké a daly by se mnohdy použít pro nějaké to "vintage" ale spíše od 60s.

*Chinemachine II. (ano, logicky existuje i Chinemachine I.)

- adresa:  10 Rue des Petites Écuries, Paris
- Prodejna se nachází pár kroků od vlakového nádraží Gare de L'Ést ve čtvrti, která je poněkud multikulti a tak se tam možná můžete cítit trochu nepatřičně.
-ceny: od 5eur, což je ale spíš výjimka. Spíše tam najdete ceny kolem 10-15e za věci se žmolkama a nějakým způsobem poškozené, proto řadím Chinemachine do střednědrahých obchodů. Pokud chcete koupit nějakou věc v dobrém stavu, připlatíte si. U pokladny jsou ve skleněné vitríně ty největší a nejdražší předměty, jako jsou vintage boty od známých značek (YSL a spol.).
-hodnocení: Pro mě je Chinemachine nemastný/neslaný. Vintage věcí je tam minimum s maximální cenou. Rovněž je tam ale i minimum kousků, které by se daly použít na vintage styl. Spíše tam jsou retro 80s nebo sekáčové kousky ze současnosti.

Drahé obchody:

*Mam'zelle Swing
- adresa: 35 bis Rue du Roi de Sicile, Paris
- Miniobchůdek v Le Marais, který sleduju na instagramu už nějakou dobu. Kromě oblečení postují na svém profilu i fotky starých letáčků, tak jsem byla omámená kouzlem, že si tam něco koupím, ale...
- ceny:  většinou od 50eur nahoru, nejčastější cena za šaty byla 80e!!! a přitom materiálem a ani stářím za tu cenu vůbec nestály
- hodnocení: Když jsem vešla dovnitř do opravdu malého obchůdku, tedy spíš takové místnůstky s 6 štendry, cítila jsem se děsně nevítaně. A to jsem ještě neviděla ty ceny! Možná však prodávající na mě poznala, že nejsem její typický zákazník. Líbí se mi, že většina kousků má označení na visačce, ze kterých let pochází, popřípadě kolikátými jsou inspirovavné (80s does 50s). Samozřejmě obchůdek je celý vyšperkovaný stylově, bohužel za ty ceny...to si můžete koupit i šaty z lepších materiálů na (už tak dost drahém) etsy.com.

*KiloShop a KiloShop Kawaii
- adresa: 69-71 Rue de la Verrerie, Paris
- ceny: pochybné. Deklaruje se, že za 1kg je 30e, ale spousta věcí je spíše naceněných na 30 a výše eur.
- hodnoceníAsi jsem do teď nepochopila smysl kiloshopu. Za kila tam platíte u hromady věcí hozených na zemi bez visačky. Jednu jsem si taky vyhrabala, ale narozdíl od jiných měla v sobě zapnutý takový ten kulaty čip proti krádeži. Ve frontě na pokladnu přede mnou stála paní (Francouzka), která to měla podobně, a za 4 kousky jí naúčtovali 15e, tak jsem si oddechla. Ale jak jsem se dívila, když po mně z ničeho nic chtěli 30e za vytahanou sukni z úpletu (ano, tu jsem si chtěla koupit na další dovolenou ..ne jako vintage).
Ohledně vintage oblečení - spíše výjimečně tam najdete kousky, které lze použít na vintage styl. Častěji tam je něco "rockabilly", to ale více najdete v KiloShopu Kawaii, který je hned vedle.

(KiloShop)

(KiloShop Kawaii)

 

------------------------------------
Bohužel jsem nestihla tolik vintage shopů, kolik jsem měla naplánováno. Na mém seznamu jsou ještě tyto:
Mamie Blue -69 Rue de Rochechouart, Paris
Chinemachine I. - 100 Rue des Martyrs, Paris
 a dva charity shopy...
BIS Boutiqu Solidaire - 65 Rue d'Aboukir, Paris /// 7 Boulevard du Temple, Paris

Pokud jste v některém z mnou nenavštívených byli, určitě mi napište, jaké to tam je. (Zejména v Mamie Blue). Ocením i typy na další vintage shopy a sekáče v Paříži či jinde od Vás. :))







Žádné komentáře:

Okomentovat

Pravidelní čtenáři

For English, press: